پی جویی و تهیه نقشه زمین شناسی در مقیاس های مختلف برای اکتشاف مقدماتی معادن:

در مراحل ابتدایی اکتشاف معادن (اکتشاف مقدماتی)، بهترین راهکار جهت مشخص نمودن پتانسیل های معدنی ( اکتشاف رگه های معدنی و هندسه آنها) انجام پی جویی و مطالعات زمین بصورت نقشه زمین شناسی و اکتشاف چکشی می باشد.

مطالعات زمین شناسی مبنایی برای تهیه نقشه های تخصصی تر مانند نقشه های زمین شناسی اقتصادی ، زمین شناسی ساختمانی ، دگرسانی ، کالک های معدنی و غیره می باشند . بدین منظور تهیه و ترسیم نقشه های زمین شناسی با قابلیت تعریف بر پایه مقیاس پروژه (کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس ) بنا به هدف اقتصادی و علمی پیش رو بسیار هائز اهمیت است .

در این سری مطالعات کلیه عوارض جغرافیایی (توپوگرافی ) و زمین شناختی منطقه شامل استراتیگرافی . لیتولوژی و واحدهای ساختاری . تکتونیکی مورد مطالعه قرار می گیرند .

در تهیه نقشه زمین شناسی ابتدا نقشه ها بر اساس عکس هوایی و اطلاعات ماهواره ای gis  تهیه و ترسیم می گردد. واحدهای سنگی مختلف و ساختارها استخراج و سپس طی برداشت های صحرایی ، نمونه گیری و مطالعات سنگ شناسی (مطالعات مقاطع نازک و مقاطع پولیش ) مورد بازبینی و تکمیل قرار می گیرند و در نهایت با تحلیل داده های حاصل نقشه ها و مطالعات زمین شناسی پردازش و تهیه می گردند . از مهم ترین کاربردهای نقشه های زمین شناسی به شناسایی پتانسیل های معدنی با توجیح بالا را میتوان اشاره کرد .

شرکت زمین ساخت پویان زمان با داشتن کادری مجرب از کارشناسان علوم زمین و ژئوفیزیک، ارائه دهنده خدمات علوم زمین از قبیل پی جویی و تهیه نقشه های زمین شناسی در مقیاس های مختلف،مطالعه مقاطع نازک، تفسیر داده های رسوبی و مطالعات پلاسر و پلایا، ژئوفیزیک اکتشافی ( مگنتومتری معادن آهن، ژئوالکتریک معادن رگه ای مانند منگنز، اکتشاف معادن سولفیدی به روش IP/RS ، گراویمتری معادن کرومیت و سرب، باریت و …)، تهیه نقشه ژئوشیمیایی و حفاری به روش مغزه گیری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست